تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسر در کرج

تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسر در کرج

تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسر یکی از خدماتی است که توسط تعمیرکاران و تکنسین های واحد تعمیرات لپ تاپ ایسر در نمایندگی رسمی ایسر در کرج ارائه می شود. مشکلات مربوط به تاچ پد می تواند هم نرم افزاری باشد و هم سخت افزاری. اگر نرم افزاری باشد، می توان با روش هایی که در ادامه شرح می دهیم، آنها را برطرف کنیم. در صورتی که مشکل تاچ پد دستگاه شما سخت افزاری باشد، به این معنی که تاچ پد شکسته یا خط و خشی شده باشد، امکان تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسر بسیار پایین است، زیرا صدمات سخت افزاری به تاچ پد، معمولا جبران ناپذیر هستند.

تعمیر تاچ پد سختی ها و پیچیدگی های زیادی دارد؛ کمترین و کوچکترین بی احتیاطی می تواند منجر به خرابی صد در صدی این بخش از لپ تاپ ایسر شود. این قطعه در لپ تاپ اهمیت ویژه ای دارد، زیرا رابط کاربری کاربر و پل ارتباطی با دستگاه محسوب می شود. با حرکت انگشت روی تاچ پد، پیکان ماوس در روی صفحه به حرکت در می آید و امکان دسترسی به بخش های مختلف لپ تاپ را فراهم می آورد. برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسر ساده ترین و مهمترین اقدامی که می توانید انجام دهید این است که از یک مرکز معتبر تعمیراتی تقاضای کمک کنید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسر در کرج

دلایل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ چیست و چگونه باید آن‌ها را برطرف کرد؟
غیرفعال کردن تاچ پد از روی کیبورد با کلیدهای F5 یا F9
امکان دارد هیچ مشکل خاصی برای تاچ پد لپ تاپ شما به وجود نیامده باشد و خود شما به صورت تصادفی با کلیدهای F5 یا F9 (متناسب با مدل لپ‌تاپتان) از روی کیبورد لپ تاپ خود تاچ پد آن را غیرفعال کرده باشید. چراکه بر روی کیبورد لپ تاپ ایسر، کلیدی مخصوص فعال یا غیرفعال کردن تاچ پد قرار داده شده است. می‌توانید برای اینکه مطمئن شوید خودتان تاچ پد لپ تاپتان را غیرفعال کرده‌اید یا خیر کلید فعال کردن تاچ پد آن را از روی کیبورد پیدا کرده و فشار دهید. البته به احتمال زیاد کلید فعال یا غیرفعال کردن تاچ پد لپ تاپ شما یا F5 است یا F9.

هنگ کردن سیستم‌عامل
یکی دیگر از مشکلات نرم‌افزاری که موجب از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ می‌شود و نشان می‌دهد که نیازی به تعویض تاچ پد لپ تاپ ایسر نیست و می‌توان مشکل آن را به راحتی برطرف کرد، هنگ کردن یا به اصطلاح فریز شدن سیستم‌عامل است. برای اینکه بفهمید مشکل از سیستم‌عامل لپ تاپ شماست یا خیر؟ باید از روی کیبورد کلید NumLock را فشار دهید. اگر چراغ این کلید روشن شد یعنی اینکه مشکل از سیستم‌عامل نیست اما اگر با فشار دادن این کلید، چراغ آن روشن نشد یعنی اینکه سیستم‌عامل لپ تاپ ایسر شما فریز شده است و با یک ریستارت ساده مشکل آن برطرف می‌شود.

ویروسی شدن لپ تاپ
نصب بدافزارها بر روی لپ تاپ و ویروسی شدن لپ تاپ یکی دیگر از دلایلی است که موجب از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ می‌شود. بنابراین اگر به تازگی نرم‌افزاری بر روی سیستم خود نصب کرده‌اید که موجب شده است سیستم شما دائماً هنگ کند و تاچ پد آن از کار بیافتد به شما پیشنهاد می‌کنیم که نرم‌افزار موردنظر را از روی لپ‌ تاپتان پاک کنید و آن را ویروس‌کشی کنید. شاید اینگونه مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ شما برطرف شود.

اتصال وسایل جانبی به لپ تاپ
گاهی‌اوقات هم اتصال وسایل جانبی مانند USB به لپ تاپ موجب ایجاد اختلال در عملکرد تاچ پد و درنهایت از کار افتادن آن می‌شود. از این‌رو بهتر است تمامی وسایل جانبی که به لپ تاپ خود متصل کرده‌اید را از آن جدا کرده و سیستم خود را ریستارت کنید. بعد از بالا آمدن لپ تاپ به احتمال زیاد مشکل کار نکردن تاچ پد آن برطرف خواهد شد.

در چه صورت باید تاچ پد لپ تاپ را تعویض کرد؟
اگر هیچ یک از دلایل نرم‌افزاری که در بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم موجب از کار افتادن و خراب شدن تاچ پد لپ تاپ شما نشده باشد، صد در صد مشکل این قطعه سخت‌افزاری است و به احتمال زیاد در اثر وارد شدن ضربه و فشار سنگین از کار افتاده است یا دچار شکستگی شده است. حتی وارد شدن رطوبت به تاچ پد نیز می‌تواند موجب آسیب‌دیدن آن شود. درصورتی که تاچ پد لپ تاپ شما در اثر فشار شکسته باشد راهی جزء تعویض آن وجود ندارد. شما می‌توانید با ادامه این مطلب با مراحل تعویض تاچ پد لپ تاپ آشنا شده و این کار را خودتان انجام دهید. البته پیشنهاد می‌کنیم که اگر تاکنون دست به آچار نشدید و لپ تاپتان را باز نکرده‌اید و هیچ آشنایی با قطعات آن ندارید، انجام این کار را به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل بسپارید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسر در کرج

روش های عیب یابی و تعمیر تاچ پد لپ تاپ
کار نکردن تاچ پد لپ تاپ ایسر  ممکن است ناشی از وجود برخی اختلالات نرم افزاری و یا سخت افزاری در دستگاه باشد. دلایل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ چه سخت افزاری و چه نرم افزاری باشد، عموماً قابل رفع است و غالباً با اندک دستکاری مرتفع می شود. در بخش آتی برخی از روشهای موثر در تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسر ارائه خواهند گشت. غالب راه حل های ارائه شده مربوط به زمانی است که اشکال ایجاد شده مربوط به تنظیمات دستگاه (نرم افزاری) است و منشاء سخت افزاری ندارد. در صورتی که راهکارهای ارائه شده در بخش زیر اِعمال شده اما مشکل کار نکردن تاچ پد همچنان پابرجا بود می توانید به واحد تخصصی تعمیرات تاچ پد لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نمایید و اشکالات سخت افزاری این بخش از دستگاه را برطرف سازید.

  • تعمیر تاچ پد لپ تاپ 1
    نخستین قدم در تعمیر تاچ پد لپ تاپ آن است که سیستم خود را ری‌استارت کنید. در نخستین گام، بهتر است از مشکل نداشتن سیستم عامل مطمئن شوید زیرا این احتمال وجود دارد که سیستم‌عامل لپ تاپ شما هنگ کرده باشد؛ در صورت هنگ کردن، لپ‌تاپ نسبت به دیگر اجزای سخت‌افزاری عکس‌العملی از خود نشان نخواهد داد. برای اطمینان از هنگ کردن دستگاه، کافی است یکی از دکمه‌های صفحه‌‎کلید را فشار دهید؛ اگر سیستم‌عامل نسبت به دکمه‌های کیبورد بی‌تفاوت بود، لپ‌تاپ شما هنگ کرده است. برای رفع این مشکل –یعنی هنگ کردن دستگاه-، می بایست لپ تاپ خود را ری‌استارت کنید. در صورت رفع نشدن مشکل مراحل بعد را ادامه دهید.
  • تعمیر تاچ پد لپ تاپ 2
    برای دسترسی به تنظیمات تاچ پد، کلیدهای Windows و S صفحه‌کلید را هم‌زمان نگه‌ داشته و سپس در بخش جستجو، عبارت change mouse settings را وارد نمایید. به تنظیمات تاچ پد و یا ماوس لپ‎تاپ خود وارد شده و در صفحه باز شده، باید جلوی عبارت Devices تاچ پد لپ‌تاپ شما قرار گرفته باشد؛ اگر تاچ پد لپ تاپ خود را مشاهد نکردید، تاچ پد را انتخاب کنید. در صورت نیاز می توانید به خواست خود گزینه های مربوط به تاچ پد را تغییر دهید. در صورت تداوم این اشکال جهت تعمیر تاچ پد لپ تاپ مراحل بعد را امتحان کنید.
  • تعمیر تاچ پد لپ تاپ 3
    راه حل سوم ما برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ آن است که تاچ پد لپ‌تاپ خود را غیرفعال و مجددا فعال نمایید. توجه داشته باشید که برای این کار نیاز به استفاده از یک موس جانبی دارید. اگر همچنان تاچ پد لپ‌تاپ شما با مشکل مواجه است، می بایست برروی آیکون مربوط به آن در بخش Device Manager که در بخش پیشین شرح داده شد، راست کلیک نمایید و آنرا غیرفعال و در مرحله بعد فعال نمایید.
  • تعمیر تاچ پد لپ تاپ 4
    در صورتی که پیاده سازی مراحل فوق منجر به تعمیر تاچ پد لپ تاپ شما نشد می توانید درایور تاچ پد را به‌روزرسانی نمایید. بعلاوه با مراجعه به بخش Device Manager لپ‌تاپ می توایند اطلاعات نسبتاً خوبی از مشکلات احتمالی پیش آمده کسب نمایید. برای مثال اگر در کنار آیکون یکی از قطعات سخت‌افزاری در Device Manager علامت تعجب زرد یا قرمز وجود داشته باشد، بدان معناست که دستگاه با یک مشکل نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری روبرو گشته است. در اینصورت برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ، به My Computer در ویندوز‌ ۷ و ۸ و یا This PC در ویندوز ۱۰ وارد شده و سپس از نوار بالا، برروی Manage کلیک نمایید.

در پنل Computer Management، به Device Manager مراجعه کرده و سپس برروی Mice and other pointing devices           دابل کلیک کنید. در ادامه جهت تعمیر تاچ پد لپ تاپ بر روی تاچ پد خود دوبار کلیک نموده و سپس از پنجره باز شده، به            سربرگ Driver مراجعه نمایید. سی‌دی درایورهای لپ‌تاپ خود را در DVD Rom قرار داده و سپس در سربرگ Driver                برروی Update Driver کلیک کنید. اکنون با طی کردن مراحل نصب دستی درایور، احتمالا مشکل تاچ پد لپ‌تاپ شما               برطرف خواهد شد. در صورتی‌که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارید، می‌توانید به صورت آنلاین نیز این کار را انجام                  دهید.

  • تعمیر تاچ پد لپ تاپ 5
    اقدام پنجم ما برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ مربوط به بخش بایوس است. در این مرحله می بایست از فعال بودن تاچ پد در بخشCMOS یا همان بایوس مطمئن شوید. در صورت غیرفعال بودن تاچ پد در بخش بایوس می بایست لپ تاپ خود را خاموش و روشن کنید. پس از این کار بر اساس الگوی ارائه شده از سوی شرکت سازنده دستگاه در دفترچه راهنمای کاربر، سیستم خود را به تنظیمات بایوس وارد کرده و سپس در تنظیمات مربوط به قطعات سخت‌افزاری، از فعال‌بودن تاچ پد اطمینان حاصل فرمایید. در صورت نیز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر جهت وارد شدن به تنظیمات بایوس، می‌توانید در گوگل، عبارت «وارد شدن به بایوس در لپ تاپ» را جستجو نمایید.
  • تعمیر تاچ پد لپ تاپ 6
    در صورت پیاده سازی تمامی راهکارهای فوق و عدم تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسر می توانید راه حل و پیشنهاد نهایی ما را امتحان نمایید. مرحله آخر تعویض سیستم‌عامل با یک نسخه سالم‌تر است. یکی از دلایل دیگری که می‌توان برای کارنکردن تاچ پد عنوان کرد، خراب بودن فایل‌های سیستمی است. برای رفع آن، کافی‌ست که سیستم‌عامل لپ تاپ خود را به روزی که تاچ پد از کار نیافتاده بود، ری‌استور نمایید. همچنین می‌توانید با استفاده از DVD سیستم‌عامل فعلی‌تان، این مشکل را برطرف نمایید. امید است که با انجام راهکارهای پیشنهاد داده شده مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ شما رفع شده باشد. در صورت عدم رفع این مشکل می توانید جهت بررسی تخصصی دستگاه به مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ در کرج مراجعه نمایید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج
تخصصی ترین تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ از جمله تعمیر تاچ پد لپ تاپ با حضور در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ در کرج قابل دریافت است. تعمیرات لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. کارشناسان نمایندگی تعمیرات ایسر در کرج با تمرکز بر لپ تاپ های متعدد و واکاوی تعداد بیشماری از آنها، تسط بالایی بر ساختار این دستگاه‌ها یافته اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی هر یک از آنها را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند.

پیام بگذارید