تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر در کرج

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر در کرج

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر در کرج ، خدمتی است دیگر در راستای رفع نیاز کاربران گرامی. نمایندگی رسمی تعمیرات ایسر در کرج تمامی قطعات لپ تاپ ایسر را در اسرع وقت و با کمترین هزینه تعمیر خواهد نمود. در تعریف کیبورد می توان این گونه بیان نمود که ،Keyboard”” سخت افزاری است برای وارد کردن متن، کاراکتر و سایر دستورات به لپ تاپ لذا جزء قطعات ورودی به لپ تاپ است. این سخت افزار مانند دستگاه ماشین تحریر قدیم عمل می کند و با استفاده از یک آرایش دقیق از دکمه‌ها یا کلیدها که به عنوان اهرم مکانیکی یا سوئیچ الکترونیکی عمل می‌کنند اطلاعات را به لپ تاپ انتقال می دهند. اگر این قطعه سخت افزاری به هر دلیل دچار مشکل شود، عملا سرعت انتقال داده به دستگاه تا حد بسیار زیادی افت خواهد نمود. کیبورد جزو اساسی ترین و ابتدایی ترین قطعات انتقال داده به لپ تاپ می باشد. در ادامه ی مطلب به خرابی ها احتمالی کیبورد لپ تاپ ایسر و تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر در کرج میپردازیم.

 

روش های تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر
همانطور که می دانید، کیبورد در رده ی سخت افزارهای لپتاپ قرار دارد. این قطعه، طی فرایندی که تایپ نامیده می شود، حرکات دست کاربر را به اطلاعات درون صفحه ی نمایشگر لپ تاپ تبدیل می کند. جالب است بدانید که برخی از انواع صفحه کلید، مجهز به چند LED در زیر دکمه های خود هستند. این LEDها، باعث می شوند که هنگام روشن شدن لپ تاپ ایسر ، چراغ ها روشن شده و موجب زیبایی کیبورد می شوند. نام این نوع صفحه کلید، کیبورد بک لایت می باشد. لازم به ذکر است که در تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ ایسر، به این نکته توجه می شود که آیا کیبورد مورد نظر از نوع بک لایت هست یا خیر.

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر در کرج

Numlock
گاهی ممکن است اختلال ایجاد شده در کیبورد لپ تاپ ایسر، به دلیل روشن بودن کلید Numlock صفحه کلید باشد. در این صورت، جای کلیدها با هم عوض شده و تایپ با مشکل مواجه می شود. با خاموش کردن این کلید، مشکل برطرف می گردد. البته این اتفاق تنها مربوط به کیبوردهایی است که پنل اعداد جداگانه ندارند.

تمیز کردن کیبورد
برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ، اگر استفاده از اسپری هوا نتیجه بخش نبود، می توانید کیبورد را باز کنید. برای این کار، نیاز به یک پیچ گوشتی دارای لبه ی صاف دارید. لبه ی پیچ گوشتی را زیر کلید مورد نظر قرار داده و به آرامی آن را از جای خود خارج کنید. سپس فضای اطراف آن را تمیز کرده و کلید را مجددا در جای خود قرار دهید.

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر در کرج

تعمیر یا تعویض کلیدها
گاهی مشکل کیبورد لپ تاپ ایسر جدی تر بوده و نیاز به انجام اقدامات حرفه ای تری برای رفع آنها می باشد. تعمیر یا تعویض کلیدهای کیبورد در شرایطی انجام می شود که یکی از این کلیدها یا همه آنها از کار افتاده باشند. برای این منظور، باید صفحه کلید باز شود که لازمه این کار، باز کردن قاب دستگاه است. این کار باید با دقت بالایی انجام شود تا فلت ها و اتصالات ال سی دی و قاب آسیب نبینند. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج ، پس از باز کردن قاب با رعایت نکات لازم، کلیدهای آسیب دیده را تعمیر یا تعویض می کنند و به این ترتیب، عملکرد صفحه کلید را به حالت عادی باز می گردانند.

چه زمانی به تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر نیاز داریم؟
پیدایش نیاز به تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر و یا هر برند دیگری با مشکلات متعددی ضروری می گردد که عبارتند از:

نفوذ مایعات در بخش کیبورد لپ تاپ ایسر
یکی از اصلی ترین علل ناکارآمدی کیبورد لپ تاپ، ریخته شدن مایعات بر روی این بخش از دستگاه است. این موضوع بسته به میزان آب خوردگی می تواند جدی شود و تا تعویض کیبورد ادامه بیابد. ریخته شدن آب بر روی کیبورد باعث اتصالی های فراوانی در ساختار بک لایت و هر یک از بخش های ارتباطی کیبورد می شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی و به تعویق افتادن تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر، مراقبت از لپ تاپ را جدی بگیرید و به هیچ عنوان از فوم های شستشوی مایع به طور مستقیم بر روی کیبورد استفاده نکنید. بهتر است برای تمیز کردن لپ تاپ از اسپری مقدار متناسبی الکل بر روی دستمال بدون پرزی کمک بگیرید.

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر در کرج

کار نکردن دکمه های کیبورد لپ تاپ ایسر
کار نکردن دکمه های کیبورد لپ تاپ ایسر یکی دیگر از مشکلاتی است که تعمیرات تخصصی لپ تاپ را ضروری می سازد. این اختلال عموما در اثر فرسودگی، تداوم استفاده از دکمه های خاصی از کیبورد و یا قطعی اتصالات کلیدهای آن پدید آید. البته احتمال دارد این موضوع تنها در اثر فعال بودن دکمه ی NumLock دردسرساز شده باشد و مشکلی در دکمه ی خاصی وجود نداشته باشد. در این حالت صفحه کلید به جای تایپ حروف، اعداد را تایپ می کند. مثلا هنگامی که شما به ترتیب کلیدهای J,K,L,U,I,O را می فشارید، صفحه کلید اعداد ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ را تایپ می کند.

برای رفع این مشکل کافیست آن را خاموش کنید. اما اگر اختلال از کار افتادن دکمه های کیبورد فرای این اختلال ساده باشد، همکاران ما در نمایندگی ایسر، پس از بررسی و تشخیص مشکل کیبورد لپ تاپ، آن را باز کرده و به بازیابی کارایی کامل دکمه های از کار افتاده می پردازند.

زباله های گیر افتاده در زیر صفحه ی کلید
گیر کردن زباله ها زیر صفحه کلید از دیگر عواملی است که گاهی کاربر نمی تواند خود به تنهایی اختلالات مرتبط به آن را برطرف سازد. گرچه استفاده از یک اسپری هوای فشرده برای تمیز کردن کیبورد بی تاثیر نخواهد بود، اما اگر پس از بهره گیری از این اسپری ها نیز همچنان شاهد تداوم مشکل کیبورد بودید به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نمایید.

اختلالات مادربرد و خرابی کیبورد لپ تاپ ایسر
در برخی مواقع امکان دارد خرابی کیبورد با اختلالات ساختاری مادربرد همراه شود. قطعی کابل انتقال دیتای کیبورد به هنگام خرابی مادربرد می تواند موجب از کارافتادن کامل صفحه کلید سیستم شود. تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر در راستای بازیابی کابل داخلی آن در مادربرد باید طی مراحل عیب یابی تخصصی انجام گیرد. نمایندگی رسمی ایسر تمامی ایرادات مادربرد و اتصالات کیبورد را در مدت زمان کوتاهی تعمیر می نماید.

تعویض کیبورد لپ تاپ ایسر
در صورتی که شدت خرابی صفحه کلید در حدی باشد که اقدامات مرتبط با تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسر موثر واقع نگردند، چاره ای جز تعویض این بخش از لپ تاپ باقی نمی ماند. در این حالت می بایست به طور حتم از قطعه ی اورجینال و سازگار با مدل و نوع لپ تاپ مورد نظر استفاده کرد. چرا که کیبورد تقلبی و بی کیفیت بر روی اجزای دیگر لپ تاپ سوار شده و می تواند باعث ناکارآمدی هر یک از ساختار داخلی لپ تاپ شود. از طرفی مسلما جنس تقلبی دوباره شما را با خرابی کیبورد روبه رو خواهد کرد.

 

کارشناسان مجرب ما در نمایندگی رسمی ایسر وظیفه ی این کار را بر عهده گرفته و با تکیه بر تجربه و تخصص خود در این زمینه، کیبورد معیوب لپ تاپ های ایسر را با نمونه های اصلی مشابه سیستم مورد نظر تعویض می نمایند.

مرکز تعمیرات لپ تاپ
مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در لپ‌تاپ خود را تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز شوید. مدیریت مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را ضمانت و گارانتی می‌نماید و به شما اطمینان می‌دهد که برخلاف دیگر مراکز غیر رسمی و غیر مجاز، تمامی قطعاتی که در این مرکز تعویض می‌گردند، اصل و اورجینال شرکتی می‌باشند.

دارندگان دستگاه های لپ تاپ ایسر صرف نظر از نوع، مدل- می توانند با حضور در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج و مراجعه به پارت مرتبط با دستگاه خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط نظیر خدمات مرتبط با تعمیرات کیبورد لپ تاپ را دریافت نمایند.

 

پیام بگذارید