تعمیر دی وی دی رایتر ایسر
اگر تعمیر دی وی دی رایتر ایسر شما هم بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود دی وی دی رایتر ایسر دارید حتماً تا به حال با مشکلات آن روبرو شده اید. یک بار دی وی دی میخونه سی دی نمیخونه یا درش باز نمیشه یا باز میشه ولی به سرعت بسته میشه به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم دلایل بروز این ایرادات و تعمیر دی وی دی رایتر ایسر تا حد امکان روش‌هایی برای رفع مشکل را بیان کنیم. ما در این مطلب از تیم تعمیرات ایسر در کرج کمک گرفته ایم.

تعویض دی وی دی رایتر لپ تاپ ایسر
در این مرحله راهکاری که برای تعمیر DVD رایتر لپ تاپ ایسر ارائه می شود تعویض لنز است. از آن جا که لنزها قیمت بالایی ندارند بهتر است که به جای تعمیر آن ها را تعویض کرد. توجه داشته باشید که استفاده از لنز با کیفیت و تعمیر دی وی دی رایتر ایسر اصل در بالا بردن عمر مفید دی وی دی رایتر شما بسیار مهم است، پس در هنگام مراجعه به مراکز خدماتی جهت تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ خود از استفاده از لنز با کیفیت اطمینان حاصل کنید.

مشکل نخواندن سی دی یا دی وی دی توسط دی وی دی رایتر
دو دلیل عمده و شایع که تعمیرات DVD رایتر ایسر برای این مشکل وجود دارد اولی کثیفی لنز دی وی دی رایتر است و دومی موتور چرخنده دی وی دی یا سی دی.

تعمیر لنز و چشمی تعمیر دی وی دی رایتر ایسر
یکی از بخش هایی که در عملکرد صحیح سی دی رام لپ تاپ نقش دارد لنز و چشمی آن است. این بخش در واقع در خواندن سی دی و دی وی دی نقش ایفا می کند و در طول زمان ممکن است ضعیف شده و تعمیرات تخصصی ایسر منشا بسیاری از مشکلات عملکردی در درایو نوری باشد. اولین مرحله در تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ تمیز کردن این بخش است. اما حتما این سوال برایتان پیش آمده که لنز و چشمی را چگونه پیدا کنیم؟

این کار چندان پیچیده نبوده و کافی است درب سی دی رام را باز کنید تا لنز و چشمی را ببینید. دقت کنید که پس از این مرحله برای تمیز کردن درایو نوری جهت تعمیر DVD رایتر لپ تاپ ایسر باید حتما لپ تاپ را خاموش کنید تا جریان برقی در لپ تاپ وجود نداشته باشد. حال برای تعمیر سی دی رام لپ تاپ کافی است یک تکه پنبه برداشته و آن را با الکل نم دار کنید و روی لنز و چشمی بکشید تا گرد و غبار نشسته روی آن تمیز شود.

عدم باز شدن درب
آمارهای نمایندگی رسمی ایسر تجربی نشان داده است تعمیر دی وی دی رایتر ایسر که بسیاری از ODD ها تنها به دلیل نقص فنی در باز شدن درب از کار برکنار می شوند.اما آیا تا به حال به فکر تعمیر آن افتاده اید؟

پیش از هر اقدام، کابل برق را به آن متصل کرده و به وسیله یک ابزار نوک تیز و باریک مانند سوزن درب را باز نمایید. یک حفره کوچک در جلوی درب به همین منظور وجود دارد. پس از آن، قسمت جلویی درب را از طریق کشیدن به سمت بالا، بیرون آوردید.

ضعف در خواندن دیسک ها
گاها دیده شده است که پس از مدت کوتاهی، سرعت خواندن دیسک ها به مانند سابق نبوده و ضعف در کارایی آن کاملا محسوس است. برای رفع این مشکل می توانید توسط یک پنبه به آرامی سطح شفاف روی لنز را نیز تمیز نمایید.