تعمیر فن لپ تاپ ایسر
یکی از مواردی که زیاد برای کاربران اتفاق می افتد، خراب شدن فن لپ تاپ ایسر میباشد؛ علائم این که فن لپ تاپ شما خراب شده است عبارتند از:
لپ تاپ خود به خود خاموش میشود
تعمیر فن لپ تاپ ایسر
یکی از مواردی که زیاد برای کاربران اتفاق می افتد، خراب شدن فن لپ تاپ میباشد؛ علائم این که فن لپ تاپ شما خراب شده است عبارتند از :
لپ تاپ خود به خود خاموش میشود
فن لپ تاپ بیش از حد پر سر و صدا شده است
تعویض کیبورد لپ تاپ ایسر بیش از حد داغ میکند
از فن لپ تاپ صدای تق تق به گوش میرسد
و …

تعویض و تعمیر فن لپ تاپ ایسر
پس از این که مراحل فوق را انجام دادید، عملکرد لپ تاپ ایسر در کرج را بررسی کنید، شاید تا همین جای کار کافی باشد و نیازی به باز کردن لپ تاپ نداشته باشید.

اگر انجام موارد بالا جواب نداد، میبایست پشت لپ تاپ را باز کنیم :

اگر لپ تاپ شما دارای گارانتی است، به هیچ عنوان پشت آن را باز نکنید؛ زیرا باعث لغو شدن آن می شود.
باز کردن تعمیر فن لپ تاپ ایسر های مختلف متفاوت است؛ برای مثال در بعضی از مدل ها به راحتی صورت میگیرد و در بعضی مدل ها این کار سخت بوده و نیاز به باز کردن مادربورد نیز میباشد؛ بنابراین قبل از باز کردن لپ تاپ بهتر است در اینترنت به جست و جوی راهنمای باز کردن فن لپ تاپ مدل خود بپردازید.
لپ تاپ را از شارژر بیرون بکشید.
لپ تاپ را خاموش کنید.
اگر باتری لپ تاپ قابل جدا شدن است، حتما آن را جدا کنید.
به دقت و با استفاده از پیچ گوشتی مناسب پشت لپ تاپ را باز کنید.
بعد از باز کردن پشت لپ تاپ، حالا تعمیر فن لپ تاپ ایسر زمان آن رسیده که به بررسی فن بپردازید. دقت کنید که آیا فن به خوبی حرکت میکند یا خیر و آن را به خوبی و به آرامی تمیز کنید.

اگر فن لپ تاپ شما شکستگی دارد و یا خیلی قدیمی شده و توان خود را از دست داده است، باید آن را تعویض کنید:

برای تعویض فن ابتدا لازم است فن مناسب دستگاه خود را تهیه کرده باشید.
پس از این، اولین کاری که باید بکنید، این است که سیم متصل شده به مادربورد را که تامین کننده برق فن میباشد، پیدا کرده و به آرامی آن را از دستگاه جدا کنید.

آموزش تعمیر و تعویض فن لپ تاپ
در این مرحله باید پیچ های فن را باز کنید. پیچ ها را با خونسردی و با پیچ گوشتی مناسب به ترتیب باز کنید.

آموزش تعمیر و تعویض فن لپ تاپ
پس از باز کردن پیچ ها زمان آن رسیده تا فن را جدا کنید. این کار ممکن است نیاز به مقداری مهارت داشته باشد. دقت کنید که به لوله حرارتی لپ تاپ که به شکل رنگ مسی و نقره ای رنگ است، آسیبی وارد نکنید.
در مرحله آخر میبایست فن خریداری شده را جایگزین کنید، پیچ ها را به درستی سفت کنید؛ کانکتور برق فن را فراموش نکنید.

گرمای زیاد فن لپتاپ ایسر
اگر هنگام کار کردن با لپتاپ ایسر خود ، در سر انگشتان و کف دست خود احساس گرمای زیاد می کنید می تواند یکی از نشانه های خرابی فن لپ تاپ شما باشد، تعمیر فن لپ تاپ ایسر البته توجه داشته باشید که در هنگام پردازش های سنگین مثل بازی و رندر و ادیت و… حس کردن مقداری گرما روی کیبورد طبیعی است.

صدای غیر طبیعی فن لپ تاپ ایسر
فن های لپ تاپ در طول زمان بسیار تکامل یافته اند به طوری که در اکثر مواقع تقریبا بی صدا عمل می کنند، اما اگر صدای غیر طبیعی از لپ تاپ خود می شنوید و تقریبا مطمئن هستید که این صدا مربوط به هارد نیست توصیه می شود لپ تاپ ایسر خود را توسط یک فرد متخصص بررسی کنید.

هنگ کردن لپ تاپ ایسر
هنگ کردن لپ تاپ ایسر در کرج بدون دلیل مشخص نیز می تواند یکی دیگر از نشانه های خرابی فن لپ تاپ شما باشید، اگر اخیرا حس میکنید که دستگاه در هنگام انجام کارهای مختلف کند شده این نشانه در کنار نشانه های دیگر مثل احساس گرمای بیش از حد روی کیبورد و بدنه و یا صدای فن می تواند نشانه خرابی فن لپ تاپ شما باشد.

تعویض فن لپ تاپ
بوی عجیب و غیر طبیعی لپ تاپ
استشمام بوهای عجیب و غیر طبیعی از داخل دستگاه نیز میتواند از نشانه های خرابی فن لپ تاپ باشد زیرا به مرمر زمان با جمع شدن مو و کرک و تعمیر فن لپ تاپ ایسر الیاف داخل فن و با بالا رفتن حرارت پردازنده این الیاف شروع به سوختن می کنند و باعث ایجاد بوهای نامطبوع می شوند ، پس این مورد را نیز مد نظر داشته باشید.

عدم وجود جریان هوا
اگر هنگامی که دست خود را کنار خروجی هوای لپ تاپ خود قرا می دهید، هیچ جریان هوایی را حس نمی کنید به احتمال زیاد فن لپ تاپ شما دچار نقص فنی شده، البته به یاد داشته باشید که در پردازنده های جدید و کم مصرف در اکثر مواقع و موقع عدم استفاده از دستگاه فن لپ تاپ خاموش است.

خاموش شدن ناگهانی لپتاپ ایسر
در صورتی که لپتاپ شما خود به خود و به طور ناگهانی خاموش می شود به احتمال زیاد دستگاه شما دچار یک مشکل حرارتی شده و باید به آن رسیدگی کنید، چرا که مکانیزم محافظتی پردازنده هنگامی که دمای این قطعه از حد مجاز بالاتر برود، جهت جلوگیری از آسیب به پردازنده، دستگاه را به طور اتوماتیک خاموش می کند و تعمیر فن لپ تاپ ایسر این می تواند نشانگر خرابی فن لپ تاپ باشد. بیش از حد پر سر و صدا شده است
لپ تاپ بیش از حد داغ میکند
از فن لپ تاپ صدای تق تق به گوش میرسد
و …