تعمیر آداپتور ایسر
آداپتور به عنوان اصلی ترین بخش شارژر، اهمیت بالایی در روند شارژ شدن لپ تاپ دارد. گاهی شارژ نشدن یا بد شارژ شدن لپ تاپ ناشی از خرابی باتری لپ تاپ نبوده و تعمیر آداپتور ایسر به دلیل از کار افتادن شارژر یا خرابی بخشی از آن اتفاق می‌افتد. تعمیر آداپتور لپ تاپ ایسر زمانی انجام می‌شود که این قطعه از کار افتاده و یا سوخته باشد. نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید این است که هرگونه بررسی یا تعمیرات آداپتور باید به شکل تخصصی تعمیر آداپتور ایسر و توسط افراد ماهر انجام شود. در غیر این صورت علاوه بر خرابی بیشتر آداپتور، خطر برق گرفتگی هم وجود خواهد داشت.

تعمیر آداپتور ایسر در کرج
همانگونه که پیش از این نیز گفته شد، خرابی‌های شارژر لپ تاپ ممکن است آداپتور ایسر مربوط به بخش کابل آداپتور، برد آداپتور و نیز سیم آداپتور باشد. بنابراین در حالت کلی تعمیر شارژر لپ تاپ ایسر به صورت یکی از حالت های روبرو انجام می شود. یک آنکه تعمیر انجام شده مربوط به تعمیر خرابی کابل برق آداپتور باشد. در این حالت برای رفع مشکل کافی است کابل برق تعویض گردد.

دیگر آنکه مشکل پیش آمده مربوط به خرابی بخشی از برد آداپتور باشد. در این صورت حتما باید جهت تعمیر، به یکی از مراکز تعمیر لپ تاپ ایسر مراجعه کرد، زیرا در ورودی این قطعه، برق AC 220v وجود دارد و همین موضوع کار کردن با این قطعه را خطرناک می‌کند.

ایرادات رایج شارژر لپ تاپ ایسر چیه؟
شارژر لپ تاپم یه چراغ داره ولی الان دیگه روشن نمیشه.
لیوان چایی روی شارژر لپ تاپ ریخت و بعد از اون دیگه کار نمی‌کنه.
کابل شارژر لپ تاپ ایسر و تعمیر آداپتور ایسر در طول روز بخاطر جابجایی لپ تاپ مرتب باز و بسته می‌کنم به نظرم دیگه قطع شده.
من از محافظ برق استفاده نمی‌کنم و قطع و وصل شدن برق باعث خرابی شارژر لپ تاپم شده.
شارژرم یهویی برق رو قطع می کنه و لپ تاپم رو خاموش می‌کنه.
سوکت شارژر لپ تاپ خراب شده و دیگه نمی‌تونه باتری لپ تاپم رو شارژ کنم.
سه راهی که شارژر لپ تاپم رو بهش می‌زنم کیفیت نداره و باعث خرابی شارژرم شد.
شارژر لپ تاپم خیلی داغ می‌کنه و به نظر اتصالی داره.

خرابی دیگر احتمالی در این بخش، خرابی سیم آداپتور است. خوشبختانه این خرابی نیز قابل حل است. برای تعمیر آداپتور ایسر رفع این اشکال می‌توان سیمی که سرفیش آداپتور روی آن قرار دارد را تعویض نموده و مشکل را حل کرد. نکته‌ای که در این تعویض می‌بایست مدنظر قرار گیرد آن است که حتما سرفیش جدید دقیقا مشابه قبلی باشد.

سوختن شارژر لپ تاپ ایسر
گاهی بر اثر استفاده بیش از حد و یا نوسانات جریان برق، شارژر لپ تاپ می سوزد. در این حالت برد و سایر قطعات داخلی آداپتور می سوزند و مانع از کار شارژر می شوند. معمولا در این شرایط امکان تعمیر آداپتور لپ تاپ ایسر وجود ندارد. البته همکاران ما در نمایندگی تعمیرات acer نهایت تلاششان را به کار می بندند تا شارژر را ترمیم کرده و تعمیر آداپتور ایسر کاربران را از خرید یک شارژر جدید معاف کنند. اما سوختن شارژر لپ تاپ مساله ای نیست که به این راحتی قابل ترمیم باشد. استفاده از محافظ برق و استفاده مناسب از شارژر، عواملی هستند که از خرابی این قطعه جلوگیری می کنند